تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

سردار رادان: در سال ۱۴۰۲ سرقت در کشور ۲۲ درصد کاهش یافته است

  • کد خبر: ۲۱۶۶۹۱
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
سردار رادان: در سال ۱۴۰۲ سرقت در کشور ۲۲ درصد کاهش یافته است
فرمانده فراجا از اجرای طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در ۳ استان کشور خبر داد و گفت که اجرای این طرح کاهش چشمگیری در وقوعات سرقت خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز،  سردار احمدرضا رادان در مراسم آغاز طرح هوشمند کنترل مجرمین سابقه دار که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد، گفت: موضوع و به عبارتی پدیده سرقت از جمله مواردی است که جزو دغدغه‌های اصلی مردم، مسئولان و پلیس است. به همین دلیل نیز همواره طرح‌های مختلفی برای مقابله با سرقت از سوی پلیس انجام شده که در زمان خودش اقدامات مناسب و خوبی بوده است، اما ما معتقدیم که باید اقدامات به روز شده و از ترفند‌های جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از زمان شروع مسئولیت در فرماندهی فراجا موضوع سرقت جزو مهم‌ترین دغدغه‌های پلیس بوده است، گفت: امروز برابر آمار‌ها هزاران سارق حرفه‌ای داریم که حبس خود را گذراندند، اما همچنان دست به سرقت می‌زنند، به همین دلیل نیز ما تصمیم به اجرای طرح کنترل سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار گرفتیم. اینها در واقع افرادی بودند که چندین بار دستگیر شده بودند، اما متنبه نشده و دوباره دست به اقدامات مجرمانه زدند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه مقابله با سرقت، افزایش گشت‌های پلیس آگاهی و ... از جمله اقدامات برای کنترل و کاهش سرقت در کشور بود، گفت: در نتیجه همین اقدامات نیز درحالی که با افزایش ۱۹ درصدی سرقت مواجه شدیم، در نهایت شاهد کاهش سه درصدی سرقت هستیم به عبارتی دیگر شاهد کاهش ۲۲ درصدی سرقت هستیم.

رادان با بیان اینکه درگیری با سارقین زیاد شد و در برخی مواقع سارقان اقدام به خودزنی برای فرار از دست ماموران نیز کرده بودند، گفت: در این شرایط لازم بود که در ادامه طرح‌های کنترل سرقت، طرح جدیدی را اجرا کنیم که در نهایت پس از جلسات مختلف با قوه قضائیه و ... پلیس طرحی را به قوه قضائیه پیشنهاد داد که امکان کنترل سارقان پُرسابقه وجود داشته باشد و در نهایت نیز به طرح کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار رسیدیم.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه با اجرای این طرح موافقت کرد، گفت: امروز این طرح در تهران بزرگ، استان البرز و غرب استن تهران به اجرا درآمد و قرار است تا سارقانی که تا چهار فقره محکومیت دارند در این طرح مورد نظارت قرار بگیرند.

رادان با بیان اینکه این پابند‌های الکترونیک توسط متخصصین ایرانی تولید شده و مورد آزمایش قرار گرفته است، گفت: در مرحله اول اجرای طرح ۱۰۰۰ سارق پابند می‌گیرند و تا پایان سال ۱۱۰۰ سارق با پابند کنترل می‌شوند و بعد از آن نیز باید تعداد پابند‌ها به پنج هزار مورد برسد. با نصب این پابند‌ها باید پایش به صورت دقیق انجام شود و در این خصوص وظیفه کلانتری و آگاهی کاملاً معلوم شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->